Materiell

Se bannerplasseringer på Digi.no
‍Se bannerplasseringer på TU.no

Materiellfrister
Torsdag innen kl 14 for kampanjer med start påfølgende mandag.
Spesialkonsepter: Normalt én uke, men vi forbeholder oss retten til utvidet frist etter kompleksiteten.

Formater og tillat filstørrelse
Toppbanner: (1000x300) Helst under 100 Kb
Skyskraper: (300x600) Helst under 90 Kb
Artikkelboard: (580x400) Helst under 90 Kb
Mobil: (320x250 og 320x400) Helst under 80 Kb
Nyhetsbrev: (600x300) Helst under 100 Kb
Last ned spesifikasjoner på fullskjermformat her

Materiell sendes
E-post: adops@tu.no

Aksepterte filtyper
HTML5, GIF, JPEG, PNG, MP4 og tredjeparts kode.
For wallpaper, nyhetsbrev og fullskjermsformat godtar vi kun jpg/gif.
For å registrere klikk på html-annonser, se mer info her.
All kode må være https.

Video og animasjon
Vi tilbyr annonsering som pre-roll på våre videoer. Disse kan sendes som mp4-filer.
For video og animasjon i banner tillater vi kun lyd ved klikk. Vi anbefaler at selve videoen er på maks 5 sekunder med mulighet for å klikke seg videre.
Vi forbeholder oss retten til å avvise annonser vi mener er for forstyrrende for leseren.

Regelverk
TU Media er pliktet til å følge markedsføringsloven og alkoholloven.
De viktigste forbudene går ut på at det ikke er lov til å reklamere for alkohol, tobakk og reseptpliktige legemidler. Våpen og modeller av våpen er det heller ikke lov til å reklamere for. Reklame rettet spesielt mot barn er forbudt.

Avbestillingsregler
Innholdsmarkedsføring – TUM Studio:

Digital annonsering:

Personvern
Vi informerer om at våre kunder vil bli lagret i vårt kundebehandlersystem, HubSpot, for å kunne yte best mulig service og oppfølging samt for bekreftelse av kjøp.

Orgnr. 919646683
Faktura-adresse: Teknisk Ukeblad Media AS
Postboks 380 Sentrum 0102 Oslo